Welkom bij MetaCaching.nl! Wil je profiteren van alle functies en faciliteiten, dan alsjeblieft Aanmelden of Registreren.

Notificatie

Icon
Error

Sponsoring van MC en de VNG
GeoWolf
#1 Gepost : dinsdag 28 juli 2009 20:39:47(UTC)
GeoWolf

Rang: Administration

Groep: Administratie, Geregistreerd, MC Lid, Keurmeester
Man

Bedankjes: 2
Werd 4 maal bedankt in 3 bijdrage(n)
Sommige mijlpalen worden haast ongemerkt bereikt en gepasseerd. En dat is in de laatste twee maanden regelmatig gebeurd. Hoe trots wij er als MC-team ook op zijn, de meeste gebruikers zal het worst wezen dat tal van procedures voor het aanleveren, verwerken, opslaan en toegankelijk maken van data zijn gereviseerd en gestroomlijnd. Wat er onder de motorkap plaatsvindt is immers niet zo interessant. Als het maar werkt. Wel, de metabase is nu sneller, stabieler en compacter dan ooit tevoren en dat is vooral de verdienste van Anc(h)or. Dat mag best eens gezegd worden.

Een groeiend aantal cachers maakt inmiddels vrijwel dagelijks van de faciliteiten van MC gebruik. Voor de beschikbaarheid, actualiteit en de betrouwbaarheid van de gegevens zijn we dank verschuldigd aan diverse teams, die direct of indirect betrokken zijn bij het 'voeden' van de metabase. Op de achtergrond wordt veel werk verricht en worden onmisbare bronnen beschikbaar gesteld, ook door personen die anoniem wensen te blijven. Dank voor jullie onbetaalde maar onbetaalbare inzet.

MC is eigendom van een vereniging en wordt gefinancierd uit contributies van leden. De kosten van het 'hosten' van de site zijn relatief bescheiden, maar kunnen nog niet door contributies worden gedekt. Daarom worden ook andere mogelijkheden overwogen om de verenigingskas te vullen. Diverse bedrijven, waaronder een webshop met een indrukwekkend assortiment aan geocaching-artikelen (direct uit voorraad leverbaar), hebben al spontaan aangeboden om de site te sponsoren, maar verwachten daarvoor uiteraard wel tegenprestaties in de vorm van reclamebanners en advertenties in de rubriek MetaMarkt van het forum.

Hoe denken de leden over het vergroten van de financiële armslag van MC en de VNG? De site wordt in géén geval een kerstboom vol knipperende banners. Te denken valt aan bescheiden advertenties in de marge, zoals bij geocaching.com. MC is echter geen commercieel bedrijf en de opbrengsten worden in eerste instantie gebruikt voor het dekken van de exploitatiekosten. Wat overblijft gaat in de 'clubkas' en wordt besteed aan verenigingsactiviteiten, zoals het organiseren van introductiedagen voor beginnende cachers. Over de bestedingen beslissen de leden. De boekhouding van de vereniging is openbaar en elke euro wordt verantwoord.

Voor of tegen, geef je mening. Deze discussie vormt immers de basis voor de besluitvorming.
Team Aragorn
#3 Gepost : dinsdag 28 juli 2009 21:45:19(UTC)
Team Aragorn

Rang: Advanced Member

Groep: Geregistreerd

Gewetensvraag. Liever had ik meer leden zodat we onszelf kunnen bedruipen. Aan de andere kant ben ik niet degene die nu de kosten voor de provider betaalt ...
Dus van mij een niet-zo-enthousiast ja.

Groetjes, Fangorn.
Not all those who wander are lost.
*BaJo*
#5 Gepost : dinsdag 28 juli 2009 22:55:59(UTC)
*BaJo*

Het plaatsen van reclame lijkt me niet de juiste oplossing, ik denk dat je er beter over na kunt denken hoe we meer leden krijgen!

Dus zelf meer reclame maken zou ik zeggen.

Kunnen we niet een of andere ludieke actie verzinnen waarmee we veel traffic naar de site genereren???

Anc(h)or
#8 Gepost : dinsdag 28 juli 2009 23:05:03(UTC)
Anc(h)or

Groep: Administratie, Geregistreerd, MC Lid, Dist Maintenance, Keurmeester
Man

Werd 2 maal bedankt in 1 bijdrage(n)
Natuurlijk zou ik ook het liefst zien dat je geen recalme nodig hebt, alleen met leden onder elkaar, maar de praktijk geeft andere resultaten: Iedereen baalt van reclame, maar het levert toch wel degelijk op! Ra ra??

Gebruikers hebben het liefst álles gratis. Via reclame, die dus nu via een omweg toch baten leveren, krijgen gebruikers 'gratis' functionaliteit en kan de site zich bedruipen: Twéé winnaars!
Reclame in beperkte mate, zolang het maken heeft met cachen: waarom niet? Het is wat anders als we tuinsets of boten gaan promoten....
GeoWolf
#6 Gepost : woensdag 29 juli 2009 14:06:55(UTC)
GeoWolf

Groep: Administratie, Geregistreerd, MC Lid, Keurmeester
Man

Werd 4 maal bedankt in 3 bijdrage(n)
*BaJo* schreef:
Het plaatsen van reclame lijkt me niet de juiste oplossing, ik denk dat je er beter over na kunt denken hoe we meer leden krijgen!

Dus zelf meer reclame maken zou ik zeggen.

Kunnen we niet een of andere ludieke actie verzinnen waarmee we veel traffic naar de site genereren???

MC genereert al behoorlijk wat traffic en over de ledenaanwas ben ik ook best tevreden. Het ledental van de vereniging blijft echter achter en contributies zijn onze enige bron van inkomsten. Van de ruim 500 MC-leden zijn er slechts 20 lid van de VNG. Dat aantal moet omhoog. Dat bereik je niet met meer toeters en bellen op de site. Er bestaat immers genoeg belangstelling voor het dienstenpakket dat MC momenteel biedt. Een website om caches uit te zoeken, een printer om de beschrijving af te drukken en een GPSr om de route te kunnen lopen, méér heb je als cacher in principe niet nodig. MC biedt nog een aantal leuke extra’s, maar een overgrote meerderheid zit daar helemaal niet op te wachten en het levert zeker geen leden voor de vereniging op.

MC-leden omzetten in VNG-leden, dat is de uitdaging. En inderdaad, ludieke acties kunnen daarbij helpen. Maar, *BaJo*, je spreekt je in jouw reactie nog niet voor of tegen sponsoring uit. Straks gaan we gewoon opgestoken handen tellen en moet jouw standpunt duidelijk zijn.
Team Aragorn
#11 Gepost : woensdag 29 juli 2009 20:27:30(UTC)
Team Aragorn

Ik heb de eerste post nog eens gelezen en volgens mij gaat het hier om een principiële beslissing ... dus ja of nee tegen reclame/sponsoring - ongeacht de betrokkene(n) en de bedragen.
Het lijkt mij het handigst om ons bij de discussie hier aan te houden.

Groetjes, Fangorn.
Not all those who wander are lost.
*BaJo*
#12 Gepost : woensdag 29 juli 2009 21:32:43(UTC)
*BaJo*

In dat geval blijf ik er toch bij dat we iets anders moeten verzinnen.

Enkele brein scheten om meer reklame voor de vereniging te maken en zo dus meer leden te krijgen:

1. Organiseer een VNG event dat aangemeld komt te staan bij alle site's
2. Organiseer een spelletje waarbij de persoon die de meeste leden aanbrengt een leuke prijs wint.
3. Organiseer een lotterij waarbij je lot het lidmaadschapsnummer van de vereniging is.

er moet toch iets zijn waarmee je meer leden kunt krijgen!!!
Team Grasspy
#13 Gepost : zondag 9 augustus 2009 00:36:20(UTC)
Team Grasspy

Man

Op de website vindt ik dat er heel terughoudend moet worden gereageerd op aanvragen van sponsoring. Reclame op de website vindt ik gauw te opdringerig en ongewenst overkomen. Er kan gezegd worden dat MC geen kerstboom van banners wordt. Maar hoe wordt er gezorgd dat MC onafhankelijk is en blijft. Op het moment dat je toestaat dat een GC webshop reclame maakt en hier een bebaald bedrag voor betaald moet er ook de mogelijkheid zijn voor andere webshops van bijv. TC of QC en andere organisaties.

Daarnaast wat levert het op. Wat is een webshop bereid te betalen voor een reclame boodschap op de website en op welke plek. Het zal een plek zijn die belangrijk is op de website. Anders zijn bedrijven niet echt bereid om veel geld erin te steken. Op dat moment moet je afvragen willen we dat wel.

Mijn eerste voorstel zou zijn kijk eens naar de provider. Heel veel providers zijn bereid wat aan sponsoring te doen als er een bepaalde traffic naar de website is. Dit gaat dan heel vaak tegen vermelding in tekst onderin de pagina. Zie tekst link van het forum. Dit verlaagt in ieder geval de jaarlijks terugkerende kosten van hosting.

Ook moet er denk meer de focus liggen op het werven van nieuwe leden. Deze zorgen voor een jaarlijks vast bedrag aan inkomsten

Reclame in de nieuwsbrief lijkt mij een mogelijkheid. Reclame op de website zeg ik voorlopig nee tegen.

Misschien als er meer duidelijkheid komt kan dit veranderen.
Leden die dit onderwerp bekijken
Guest (9)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet reageren op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes opstellen.
Je kunt hier geen enquêtes invullen.