Welkom bij MetaCaching.nl! Wil je profiteren van alle functies en faciliteiten, dan alsjeblieft Aanmelden of Registreren.

Notificatie

Icon
Error

4 pagina's<1234>
Uit het veld
Odlaniger
#11 Gepost : vrijdag 4 september 2015 22:34:25(UTC)
Rang: Advanced Member

Groep: Keurmeester, Geregistreerd, Dist Maintenance

Bedankjes: 1
Dat wordt op je knieën in de modder en waarschijnlijk een schijnheilige biecht.

Wees gegroet.
GeoWolf
#12 Gepost : vrijdag 4 september 2015 23:35:04(UTC)
GeoWolf

Rang: Administration

Groep: Administratie, Geregistreerd, MC Lid, Keurmeester
Man

Bedankjes: 2
Werd 4 maal bedankt in 3 bijdrage(n)
Oorspronkelijk gepost door: Diederikus Bekijk het oorspronkelijke bericht
Morgen op Bedevaart. Het weer nodigt uit tot inkeer.

Een memorabele en inspirerende speurtocht door een staalkaart van Brabantse landschappen. De heide bloeit er nog volop. Veel plezier in De Pan. Ik kijk uit naar het verslag van jullie belevenissen.

PS: draadje verplaatst naar de rubriek: Onderweg - Cachebelevenissen waaronder natuurervaringen
Diederikus
#13 Gepost : zondag 6 september 2015 22:38:10(UTC)
Diederikus

Groep: Geregistreerd, Keurmeester, Dist Maintenance
Man

Bedankjes: 3
Werd 2 maal bedankt in 2 bijdrage(n)
Hier kun je het verslag lezen van onze bedevaart.

Het is interessant te zien hoe de geschiedenis van het geocachen zich heeft ontwikkeld. BV 1 was toentertijd denk ik wel het summum van een multi, en veel van de ideeën zijn naderhand door anderen gekopieerd. Daardoor zijn we nu natuurlijk ietwat blasé geworden, veel dingen hadden we al eens gezien. Maar binnen de juiste historische context bezien is het een geweldige cache, natuurlijk. Ik ben zeer benieuwd naar BV2.

Dit onderschrijft ook wel mijn adagium, doe alleen iets wat nog niet eerder is vertoond. Anders wordt men al gauw blasé.
GeoWolf
#14 Gepost : maandag 7 september 2015 00:25:03(UTC)
GeoWolf

Man

Zoals verwacht ben je de laatste verslaggever van het krasse kwartet en biedt je het meest uitvoerige leesgenot. Als je de Formatie van Sterksel kent weet je vast ook waarom 'De Pan' De Pan heet.

Tien jaar geleden waren de tussenpunten van BV1 stuk voor stuk voor razend origineel en sindsdien zijn ze vaak geïmiteerd, maar de Poort der Draaierigheid voert samen met het sluisje van BV2 nog steeds mijn persoonlijke top 10 van favoriete WP's aan.

BV2 - De Keurmeesters speelt zich af in uitgestrekte oude loofbossen, die over een maand een oogverblindend feest van kleuren zijn. Een uitzonderlijk mooi natuurgebied, veel mooier nog dan De Pan en ook de contrapties vormen een overtreffende trap. Nadat we de cache proef hadden gelopen kregen Anc(h)or en ik het 'making-of' filmpje te zien, waarin de Schijnheiligen in een auto met aanhanger vol materialen en gereedschappen en met zegen van de boswachter over De Stippelberg trekken.

Meer over de geschiedenis van de Orde der Schijnheiligen en de Bedevaartcaches 1 en 2 lees je hier.
Diederikus
#15 Gepost : zondag 13 september 2015 22:50:23(UTC)
Diederikus

Groep: Geregistreerd, Keurmeester, Dist Maintenance
Man

Bedankjes: 3
Werd 2 maal bedankt in 2 bijdrage(n)
Vandaag voor het eerst een cache uitgezocht met behulp van de kaart op metacaching. Deze cache had ik nog niet eerder gezien, want op de kaart van geocaching.com is hij behoorlijk ondergesneeuwd. Het werkt dus. Kan ik mooi de cache keuren in het veld, dat is tenslotte de bedoeling BigGrin. Zie hier het eerste deel van mijn verslag.
GeoWolf
#16 Gepost : maandag 14 september 2015 00:36:43(UTC)
GeoWolf

Man

De verwijzing naar het eerste deel van het uiterst vermakelijke clusterlogje is 'Uit het veld' geslagen.

Keuren IN het veld! Dat is nog niet eerder vertoond. En het keuren van geocaches was ook al een primeur van MC. Oei, wat ben ik toch weer zelfgenoegzaam ;-) ;-) ;-)
Gerrit Tabak
#17 Gepost : dinsdag 15 september 2015 08:23:04(UTC)
Gerrit Tabak

Groep: Geregistreerd
Man

Wil je tot een echte kwaliteitssite komen met kwaliteitscaches, dan is keuren in het veld een eis..... Geen bijzonderheid of toeval. Pas bij een bezoek ter plekke kun je vaststellen, of de legger de listingsgegevens heeft kunnen waarmaken en ook blijft waarmaken. Daar heb je lokale enigszins ervaren cachers voor nodig.
GeoWolf
#18 Gepost : dinsdag 15 september 2015 12:11:25(UTC)
GeoWolf

Man

Oorspronkelijk gepost door: Gerrit Tabak Bekijk het oorspronkelijke bericht
Wil je tot een echte kwaliteitssite komen met kwaliteitscaches, dan is keuren in het veld een eis..... Geen bijzonderheid of toeval. Pas bij een bezoek ter plekke kun je vaststellen, of de legger de listingsgegevens heeft kunnen waarmaken en ook blijft waarmaken. Daar heb je lokale enigszins ervaren cachers voor nodig.

Wil je tot een echte kwaliteitssite komen met kwaliteitscaches, dan handel je proactief! Niets aan het toeval overlaten, maar op een bakfiets vol ammoboxen van deur tot deur informeren of mensen misschien een geocache willen plaatsen. We hebben het een poosje gedaan, maar raakten niet door de ammoboxen heen. Elke avond op een volle bakfiets terug naar huis. Dat was zwaar! Overal waar we aanbelden kregen we te horen dat mensen al een geocache hadden en dan werd meestal triomfantelijk de voordeurmat opgetild. Als we betaalden, mochten we als ervaren cachers zelfs loggen!
Odlaniger
#19 Gepost : woensdag 16 september 2015 20:48:05(UTC)

Groep: Keurmeester, Geregistreerd, Dist Maintenance

Bedankjes: 1
"Wil je tot een echte kwaliteitssite komen met kwaliteitscaches, dan is keuren in het veld een eis....." aldus Gerrit.

Keuren in het veld is een middel, maar niet het enige. Mijn mening is niet zaligmakend.
Cachepagina, logjes, foto's en favo-percentages bieden veel houvast.

Ik ben bezig caches in Gelderland met het formaat small te beoordelen. Gaat niet erg snel, ik doe er naar schatting 15 per uur.
Maar de cachepagina met al zijn info maakt het beoordelen mogelijk.

Ik ben zo arrogant te stellen dat ik voor Metacaching een serieuzer reviewer ben dan de reviewers voor geo.com.
Dat is niet zo moeilijk, want ik sta niet onder curatele. Ik mag nadenken.
GeoWolf
#20 Gepost : woensdag 16 september 2015 23:02:37(UTC)
GeoWolf

Man

Oorspronkelijk gepost door: Odlaniger Bekijk het oorspronkelijke bericht

Ik ben zo arrogant te stellen dat ik voor Metacaching een serieuzer reviewer ben dan de reviewers voor geo.com.
Dat is niet zo moeilijk, want ik sta niet onder curatele. Ik mag nadenken.

Oei, wat ben je toch weer zelfgenoegzaam, Odlaniger ;-);-);-). Maar je hebt volkomen gelijk. Als eerder over bepaalde 'caches' was nagedacht, waren ze nooit gepubliceerd en hoefde jij niet over caches na te denken.
Leden die dit onderwerp bekijken
Guest (13)
4 pagina's<1234>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet reageren op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes opstellen.
Je kunt hier geen enquêtes invullen.