Welkom bij MetaCaching.nl! Wil je profiteren van alle functies en faciliteiten, dan alsjeblieft Aanmelden of Registreren.

Notificatie

Icon
Error

8 pagina's123>»
Aanpassing Keuren
Anc(h)or
#1 Gepost : donderdag 6 augustus 2015 22:39:39(UTC)
Anc(h)or

Rang: Administration

Groep: Administratie, Geregistreerd, MC Lid, Dist Maintenance, Keurmeester
Man

Bedankjes: 2
Werd 2 maal bedankt in 1 bijdrage(n)
Heren keurmeesters,

Misschien was het jullie al opgevallen, maar in de lijst van de te keuren caches verschenen caches met een keurdatum 1998. Dit probleempje is nu ondervangen, nu wordt de juiste datum en keurmeester ingevoerd.

Ik zag overigens dat er verschillende datums worden gehanteerd voor de plaatsingsdatum: 24/nov/2014 of 2014-11-24.
Gelieve er op te letten dat het formaat YYYY-MM-DD ingevoerd wordt, ander gaan de sorteringen niet goed. Helaas controleert de invoerpagina hier niet op. Ik zal dat nog wel een keer inbouwen.
Anc(h)or
#2 Gepost : dinsdag 11 augustus 2015 21:22:53(UTC)
Anc(h)or

Man

Vanuit ander draadje: Keuren voor een schone kaart:

Oorspronkelijk gepost door: Odlaniger Bekijk het oorspronkelijke bericht
...
Maar om geen dubbel werk te verrichten: wie controleert wat?
Ik wil de gehele provincie Gelderland wel onderhanden nemen, maar dat kost veel tijd, dus ik moet er de tijd voor nemen.
.....

De keurpagina is enigszins aangepast, er zijn twee kolommen bijgekomen: Land en Provincie. Hieraan kun je zien waar de cache zich ongeveer bevind. De caches in Gelderland kun je dan overslaan BigGrin. Helaas zij er wel een aantal caches waar het land/provincie niet is ingevuld. De invoerpagina moet hierop nog aangepast worden. Nu kent de site een mogelijkheid om de locatie zelf te bepalen, maar ik moet er nog even induiken hoe dat precies werkt....Think

En: is er behoefte om de lijst te reduceren door caches te selecteren ob basis van dit gebied?
Diederikus
#4 Gepost : dinsdag 11 augustus 2015 21:47:04(UTC)
Diederikus

Rang: Advanced Member

Groep: Geregistreerd, Keurmeester, Dist Maintenance
Man

Bedankjes: 3
Werd 2 maal bedankt in 2 bijdrage(n)
Fantastisch! Ik heb de lijst op Flevoland gesorteerd, en kon zo alles weg klikken met ok. Ik had alle niet authentieke caches al van de kaart gehaald.
1 lid bedankte Diederikus voor de nuttige bijdrage.
Anc(h)or op 20-9-2015(UTC)
harrieklomp
#3 Gepost : dinsdag 11 augustus 2015 22:10:56(UTC)
harrieklomp

Man

Bedankjes: 1
Werd 1 maal bedankt in 1 bijdrage(n)
Oorspronkelijk gepost door: Anc(h)or Bekijk het oorspronkelijke bericht
Vanuit ander draadje: Keuren voor een schone kaart:
De keurpagina is enigszins aangepast, er zijn twee kolommen bijgekomen: Land en Provincie. Hieraan kun je zien waar de cache zich ongeveer bevind. De caches in Gelderland kun je dan overslaan BigGrin. Helaas zij er wel een aantal caches waar het land/provincie niet is ingevuld. De invoerpagina moet hierop nog aangepast worden. Nu kent de site een mogelijkheid om de locatie zelf te bepalen, maar ik moet er nog even induiken hoe dat precies werkt....Think

En: is er behoefte om de lijst te reduceren door caches te selecteren ob basis van dit gebied?

Het is wel handig dat er nu per provincie gezocht kan worden. Kan ik mooi Belgisch Limburg gaan onderhouden ware het niet dat België én Nederland dezelfde Limburg hebben. Is het mogelijk om Limburg(B) en/of Limburg(NL) te maken?
Om hierop voort te breien. Zou er eventueel een menu kunnen komen waar men simpel land en provincie kan selecteren? Zo kan een ieder een land en provincie kiezen en dit bij gaan houden.
Anc(h)or
#5 Gepost : woensdag 12 augustus 2015 12:28:53(UTC)
Anc(h)or

Man

Ha, Harrie

Dat was precies wat ik al verwachtte, op basis van deze opdeling wil je natuurlijk de lijst danig inkorten..... Ik zal het selecteer menu hierop aanpassen.
Voor wat betreft de provincies, omdat ik nog niet weet hoe de toekenning plaastvind, kan ik de 'Limburgen' nog niet zomaar scheiden, maar daar zal best een oplossing voor zijn.

Vooraslnog kun je natuurlijk op land sorteren en daarbinnen de Limburg caches eruit vissen.
Als het selectie menu klaar is, ben je van het probleem af....Smile

Odlaniger
#7 Gepost : woensdag 12 augustus 2015 17:13:18(UTC)

Groep: Keurmeester, Geregistreerd, Dist Maintenance

Het ziet er nu gebruikersvriendelijk uit. Vanavond ga ik met Gelderland aan de gang.
Odlaniger
#8 Gepost : woensdag 12 augustus 2015 18:25:27(UTC)

Diederikus, let jij slechts op het cacheformaat en PMO of hanteer jij ook andere, wellicht subjectieve, criteria?
Odlaniger
#10 Gepost : woensdag 12 augustus 2015 21:44:13(UTC)

Even pauze, want ik kan geo.com momenteel niet bereiken.

In eerdere berichten heb ik ook over andere soorten caches geschreven, zoals Challenges.

Al keurende rijst bij mij een aantal vragen om het mijzelf moeilijker te maken.
Over het formaat zijn we het eens, er moet minimaal een fatsoenlijk logboek inpassen.
Over PMO hebben we ook overeenstemming.

Maar andere verschijnselen staan ter discussie, althans wat mij betreft. Als ik denk aan authentiek zoals Geowolf daar over bericht, dan heb ik daar een beeld bij en sta ik achter hem. Alhoewel ik niet weet of hij er net zo over denkt als ik.

De voorbeelden die ik vanavond heb verzameld met mijn mening.

Trails met een bonus, we hebben het er eerder over gehad. Als één van de caches uit de serie niet voldoet aan het formaat dan is de bonus niet authentiek.

Voortuincaches, meestal voldoende formaat, maar ik vind dat zij niet op de kaart thuishoren. Met de vraag, gaan wij voor authentiek of ook voor kwaliteit en dat laatste is soms een subjectief gevoel.

TB-hotels, voor mij een doorn in het oog. Het gaat hier niet om geocaches, maar om TB's. Barny kan het duidelijker omschrijven dan ik.

Formaat other. Ik heb een twijfelgeval gezien. Wat te doen bij twijfel?

Natuurbedreigende caches. Enkele maanden geleden heb ik voor het eerst een NA geplaatst omdat natuur en een brug volledig werden gesloopt. Willen wij zulke caches op de kaart?

Ik kwam ook een reeds gearchiveerde cache tegen. Ik neem aan dat ik die van de kaart kan verwijderen. Daar heeft niemand iets aan.

Earthcaches, geen fysiek logboek, maar dikwijls wel interessant als locatie. Hier hink ik op twee gedachten.

Events. Wat mij betreft niet authentiek. Voor velen leuk als randverschijnsel, maar het zijn geen caches.
Diederikus
#9 Gepost : woensdag 12 augustus 2015 21:52:19(UTC)
Diederikus

Man

Bedankjes: 3
Werd 2 maal bedankt in 2 bijdrage(n)
Oorspronkelijk gepost door: Odlaniger Bekijk het oorspronkelijke bericht
Diederikus, let jij slechts op het cacheformaat en PMO of hanteer jij ook andere, wellicht subjectieve, criteria?

Cacheformaat, PMO, archived, bonus checken op micro's en small's in combinatie met de intentie van de legger, challenges in combinatie met de intentie van de legger en de mogelijkheid deze zonder kokergoed te doen, en (sporadisch) op rare plaatsen zoals een tradi op een kinderspeelplaats. Als ik hevig twijfel dan geeft het aantal favo's en foto's de doorslag. Als niemand het leuk vindt zal ook niemand het missen. Ik bekijk de zaak redelijk conservatief (= ik archiveer niet te snel), omdat straks natuurlijk ieder gebied een eigen keurmeester krijgt, en die kan de zaak dan verder verfijnen. Maar eerst moet die achterstand opgelost worden.
Odlaniger
#11 Gepost : woensdag 12 augustus 2015 22:13:08(UTC)

Mijn uitgangspunt is dat een geocacher die op de kaart van Metacaching zoekt niet wordt geconfronteerd met randverschijnselen.
Maar goed, ik begin met een eerste schifting en noteer mijn twijfelgevallen.
Leden die dit onderwerp bekijken
Guest (32)
8 pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet reageren op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen enquêtes opstellen.
Je kunt hier geen enquêtes invullen.