Welkom bij MetaCaching.nl! Wil je profiteren van alle functies en faciliteiten, dan alsjeblieft Aanmelden of Registreren.

Notificatie

Icon
Error

Nieuw onderwerp Reageer
Waar komt de term “authentiek” vandaan?
Diederikus
#1 Gepost : donderdag 3 september 2015 00:36:25(UTC)
Diederikus

Rang: Advanced Member

Groep: Geregistreerd, Keurmeester, Dist Maintenance
Man

Bedankjes: 3
Werd 2 maal bedankt in 2 bijdrage(n)
Toen ik begon met zo af en toe eens op een forum te schrijven over geocaching, werd het al snel duidelijk dat er twee groepen geocachers zijn die een totaal andere beleving van het spel hebben. Het leek mij toen niet handig dat beide groepen zich op dezelfde forums ophielden, en via dezelfde website hun caches zochten. Een splitsing is in feite onvermijdelijk, anders blijft men elkaar maar in de haren zitten. Beide groepen maken gebruik van dezelfde term “geocache”, maar beiden bedoelen daar iets heel anders mee. Iedere discussie wordt natuurlijk volkomen zinloos als beide partijen eenzelfde woord gebruiken, maar er iets verschillends mee bedoelen. Het was duidelijk dat er een nieuwe term moest komen. Na verschillende probeersels heb ik de term “authentieke geocache” gemunt. In het begin stuitte dat op de nodige weerstand, maar inmiddels is het een ingeburgerde term geworden. Iedereen weet nu dat een authentieke geocache een container is met een logboek en ruimte voor ruilspulletjes, terwijl een cache van alles en nog wat kan zijn. Een filmkoker, een nano, een zakje onder de deurmat, een event, of, in het geval van een earthcache, niets.

Een site waar uitsluitend authentieke geocaches getoond worden, is een logisch vervolg.

Snel antwoorden Toon Snel antwoorden
Leden die dit onderwerp bekijken
Guest (4)
Nieuw onderwerp Reageer
Spring naar forum  
Je kunt hier nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier antwoorden op berichten.
Je kunt hier je eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier je eigen berichten bewerken.
Je kunt hier enquêtes opstellen.
Je kunt hier enquêtes invullen.